Stöld av telefon eller dator

Har din dator eller telefon stulits eller skadats? Läs här vad du behöver göra.

1. Spärra telefonens SIM-kort

För att spärra telefonens SIM-kort, ring Tele2:s kundtjänst eller KTH:s teleservice:

Tele2:s kundtjänst: 0772-25 25 25 (vardagar: 07.00-20.00, helger 09.00- 15.00)
När Tele2:s kundtjänst har stängt: 0586 79 53 88, eller från utlandet +46 856 22 20 40.
Mer info på Tele2:s hemsida: http://www.tele2.se/support/mobiltelefoni/problem/sparra-telefon/

KTH:s teleservice: 08-790 66 00 (Mån-Tors: 09.00-11.00 och 13-14, Fre: 09.00-11.00).

2. Stöldanmäl dator eller telefon

Stöldanmälan (blanketten Anmälan av brott och skadegörelse i KTHs blankettarkiv) ska fyllas i och skickas till Närpolisen.

Skicka en kopia på stöldanmälan till ekonomiadministrationen ( ekonomi@abe.kth.se) samt till infrastrukturansvarig@abe.kth.se

3. Spärra dator eller telefon

Kontakta KTH:s teleservice/ IT-avdelning för att spärra utrustningen.

Teleservice/IT behöver Polisens diarienummer och telefonens IMEI/serienummerför att kunna spärra telefonen/datorn.

Diarienummer skickas till: teleservice@kth.se (för telefon) eller  it-support@kth.se (för dator)

I samband med att din telefon anmäls skadad eller stulen meddelar du din närmaste chef om vad som har hänt. Därefter tas beslut om att ersätta telefonen/datorn genom inköp eller övertagande av annan enhet.

Till sidans topp